Netflix проти Канн: Холодна війна між стрімінґовими сервісами і кінодіячами

Війна провідних кінодіячів з Netflix (який уособлює стрімінґові сервіси загалом), а разом із
нею суперечки щодо того, чи можуть фільми компанії претендувати на всілякі кінонагороди продовжуються.

Дехто обмежується лише словесною критикою. Стівен Спілберґ нещодавно безапеляційно заявив, що стрічки чиїм дистриб'ютором є Netflix
не заслуговують на "Оскари".
На думку Спілберґа, вони є телефільмами, а отже їм не місце на кінопреміях. Раніше політику Netflix жорстко критикував Крістофер Нолан.

Головна претензія до компанії - ігнорування нею прокату фільмів в кінотеатрах або чисто формальне виконання поставлених вимог (на відміну від того ж Amazon).

Минулого року аж два нетфліксовські фільми брали участь у конкурсній програмі Канн - "Okja" Пон Джун Хо і "Історії сім'ї Мейровіц" Ноа Баумбаха. Під час показу цих стрічок саме лише зображення лого Netflix освистувалося присутніми у залі критиками. Та й загалом той факт, що такий престижний фестиваль відкрив свої двері стрімінґовому сервісу викликав шквал обурення.
Реакція з боку генерального директора кінофестивалю Тьєррі Фремо не забарилася - було введено нове правило, згідно з яким брати участь у конкурсній програмі фесту можуть лише ті фільми, які матимуть прокат у французьких кінотеатрах. Керівництво Netflix у свою чергу прокоментувало, що в такому разі Канни для них втратять свою привабливість.
Тим не менш, здавалося, що це не переросло у повноцінний конфлікт, адже згодом з'явилася інформація, що аж 5 фільмів компанії таки були затверджені Каннами.
Але ось а березні, Тьєррі Фремо дає контроверсійне інтерв'ю Le Film Francais, в якому окрім планів заборонити робити селфі на червоній доріжці і скасувати ранкові покази для преси, знову загадав про нове правило, трохи його перефразувавши: фільми стрімінґових сервісів будуть показані лише в позаконкурсних програмах (набагато менш престижних).
Після цього Netflix пригрозив тим, що взагалі не привезе свої фільми на кінофестиваль.
А цього року це зокрема: нове кіно оскароносного режисера Альфонсо Куарона "Roma", "Norway" Пола Ґрінґрасса, "Hold the Dark" Джеремі Солньє (нагадаю, "Ірландець" Мартіна Скорсезе, що має вийти наступного року, також належить Netflix). Але найбільшою втратою для кінофестивалю стане завершений фільм покійного Орсона Веллса "Зворотня сторона вітру". Очевидно, від такого шматка сінефільського пирога Каннам буде важко відмовитись.

Звісно, такі заманливі фільми, відкинуті Каннським кінофестивалем, завжди можуть прилаштуватись у Венеції чи Торонто, але негативна аура довкола стрічок стрімінґових сервісів, які той же Фремо обізвав "гібридами", очевидна.

Netflix стає чим далі тим помітнішим гравцем на арені кіновиробництва, компанія вкладає мільйони у високобюджетні фільми іменитих режисерів (а їй на п'ятки наступає Apple, що було заявила про плани витратити мільярд на виробництво серіалів і кіно). Нам же залишається запасатись попкорном і спостерігати, як розвиватимуться події.

Джерело: thrtheguardian

Коментарі

Популярні публікації