Бліцвідгук: "The Lighthouse", "Doctor Sleep", "Dolemite Is My Name", "The Farewell", "Захар Беркут", "The King"


"Маяк"
Знаєте це відчуття, неначе фільм зняли спеціально для тебе? Ще по трейлеру було зрозуміло, що "Маяк" має гарні шанси стати для мене саме таким. І з кожною хвилиною власне фільму це відчуття тільки посилювалося. Це одна з тих стрічок, під час перегляду яких з мого обличчя не сходить дурнувата посмішка)
Навіжена мішанина жанрів (драми, комедії, жахів, еротики) та посилань, бездоганний результат абсолютної віддачі (скільки сил було вкладено в це кіно!) та легкості й іронії. Тут знайшлося місце німецькому кіноекспресіонізму, романтизму, античній та скандинавській міфології, Лавкрафту, По, Стівенсону, Мелвіллу й Фройду... Якщо ж когось такий коктейль відлякує, завжди можна сприймати фільм як трилер у замкненому просторі, гіперболізоване зображення пекла, на яке перетворюється спільне проживання з нестерпною тобі людиною.
Гадаю, немає потреби довго розпинатися про акторську гру, з тим усе й без того зрозуміло – Дефо й Паттінсон створюють вибуховий дует. Атмосферний саундтрек, прекрасна операторська робота...
Взагалі, "Маяк" – фільм, кожна хвилина перегляду якого приносить море задоволення, до нього ще довго повертаєшся подумки опісля.

5+

"Доктор Сон"
"Доктор Сон" – спроба "примирити" Кінга з Кубриком. Але навіщо? Для чого зіштовхувати такі різні світи (до того ж на підґрунті не надто вдалого роману)? Така собі спроба повішати "Джоконду" в "Макдональдзі" (не зайвим буде уточнити, що я не в захваті від "Мони Лізи" і ціную "Макдональдз", тож не варто це порівняння сприймати надто буквально)
Майк Фленеґан добре розуміє Кінга, тому "Доктор Сон" – влучна кіноадаптація однойменного роману, але коли в неї вклинюється Стенлі, виникає дивне відчуття. Я б не сказала, що прив'язка до фільму Кубрика є геть недоречною, але там були інші акценти й ідеї (недаремно Кінг його зненавидів) і висмикування з нього лише впізнаваних візуальних образів не йде "сиквелу" на користь. Я вже мовчу про його загальну необов'язковість, хоча це вже питання до "Короля жахів". 
А втім, якщо не заглиблюватися в усілякі нюанси, "Доктор Сон" – непогане розважальне фентезі; дещо затягнуте (тривалість фільму 2,5 години!), але приємне видовище (не в останню чергу через акторів).

3

"Моє ім'я – Долемайт" 
Легкий позитивний фільм про зйомки кіно (зокрема). Можливо, найкраща роль Едді Мерфі, хоча головною зіркою стрічки став Веслі Снайпс.  

4–

"Прощання"
Не відгук, а радше спостереження: для мене стало сюрпризом, яким знайомим був цей фільм (не зважаючи на те, що це дуже особиста історія режисерки – американки китайського походження). Забобони й упередження, родинні гуляння, поминки, весілля... Деякі сцени можна без змін переносити до українського кіно.
Взагалі, "Прощання" – доволі типова драма про самоідентифікацію та зв'язки з рідними й батьківщиною. Але, чесно кажучи, чекала більшого.

3+

"Захар Беркут"
Потрапила на фільм з третьої спроби. З'ясувалося, що на його покази зганяють учнів/студентів; можливо, навіть з районних навчальних закладів (що я вважаю позитивним явищем, до речі).
Не мій жанр, тому я, здається, парадоксально більш поблажлива – списую недоліки на баги жанру (пафосні промови, наприклад), а не проколи сценаристів/знімальної групи. Загалом непогано, не набагато гірше пересічних історичних епіків, які знімають у Європі. + Нарешті в комерційному українському кіно показали нормальну героїню. Так, перед нами типова діснеївська принцеса а-ля Меріда, але, по-перше, тут і фільм відповідний, по-друге, принаймні її роль не обмежується любовним інтересом чи/і дівою в біді.

3–

"Король"
Ще один фільм, який викликав у мене змішані враження. Прикро, бо, мені здається, в нього був потенціял стати чимось дуже крутим, але, напевно, задум втиснути три п'єси Шекспіра в один фільм виявився надто амбітним. Мішо губить історію дорослішання принца Гела, його "Король" – фільм про тягар і порочність влади. Вийшло дещо поверхово, але щось у цій картині таки є. Принаймні естетика мені сподобалася.
Шаламей хороший, Паттінсон фантастичний у своїй дурнуватості.

4–

Коментарі

Популярні публікації